کوهیار گودرزی ۱۷ روز در اعتصاب غذا بوده است

منتشرشده: اکتبر 6, 2011 در news

به گزارش منابع آگاه از زندان اوین، کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر که در تاریخ نهم مردادماه بازداشت شده بود، هم‌اکنون در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برد. گزارش‌های رسیده حاکی از این است که گودرزی پس از بازداشت به بند ۲۴۰ وزارت اطلاعات انتقال یافته و پس از مدتی به بند ۲۰۹ منتقل شده است.  کمیته گزارشگران حقوق بشر

 

کوهیار گودرزی در طی دوران بازداشت خود و در اعتراض به فشارهای وارده و هم‌چنین بازداشت غیرقانونی مادرش، به مدت ۱۷ روز دست به اعتصاب غذا زده است که در پی وخیم شدن شرایط جسمانی‌اش، به ناچار به اعتصاب غذای خود پایان داده است.

در حالی که ۶۵ روز از بازداشت این عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر می‌گذرد، وی تاکنون هیچ‌گونه تماسی را با خانواده و اطرافیانش برقرار نکرده است و هر روز دامنه نگرانی‌ها در خصوص شرایط وی افزایش می‌یابد. به گزارش منابع خبری، کوهیار گودرزی علی‌رغم نگهداری طولانی مدت در سلول انفرادی در شرایط روحی خوبی قرار دارد و تا این لحظه در برابر فشارهای روحی و جسمی وارده مقاومت کرده است.

 

در روزهای گذشته و پس از انتشار برخی خبرها مبنی بر خودکشی دو تن از دوستان کوهیار گودرزی، برخی از فعالان حقوق بشر با تشکیل کمپینی با عنوان «اعتراض سبز»، نسبت به بی‌خبری دو ماهه از وی ابراز نگرانی کرده‌اند. این کمپین در اعتراض به رفتار غیرقانونی انجام شده با گودرزی، در برخی از شهرهای جهان اعلام برگزاری تجمع‌های اعتراضی کرده است.

 

پروین مخترع، مادر کوهیار گودرزی نیز که یک روز پس از بازداشت وی دستگیر شده بود، هم‌چنان در زندان کرمان و در انتظار صدور حکم به سر می‌برد. وی نیز در این مدت در بی‌خبری مطلق از وضعیت فرزند خود به سر برده است. این اولین بار نیست که در دستگاه قضایی ایران، مادری به جرم دفاع از فرزندش بازداشت می‌شود، با این حال در سال‌های گذشته نخستین بار است که مادری را تنها به اتهام دفاع از حقوق فرزندش بازداشت کرده و اقدام به صدور حکم برای وی نمایند.

 

پروین مخترع که بیش از دو ماه است در زندان عمومی کرمان و در میان مجرمان با جرایم خطرناک به سر می‌برد، از حق داشتن وکیل در دادگاه محروم بوده و از سوی قاضی به صدور حکم یکسال حبس تعزیری تهدید شده است.


بیان دیدگاه